I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, October 17, 2009

tika ini

16/10...12.45a.m..
hari ini, saat ini ,aku sendiri cuba memikirkan apakah yang telah aku lakukan pada hari ini, semalam, kelmarin dan sebelumnya..aku merenung dan bermuhasabah sendiri ..terdiam aku sejenak..hanya pusingan kipas yang dpt kudengar. aku merenung dan berfikir lagi..Astaghfirullahalazim..aku beristighfar mengenangkan dosa yang telah aku lalui..hmm disini aku ingin meluahkan isi hati supaya tidaklah aku rasa sakit sendiri jika terus memendamnya.. pabilaku terkenang kenangan lama rasa bersalah mula hadir dalam diriku..ya Allah apa yang telah aku lakukan selama ini..aku baru teringat sejak dua menjak ni aku selalu rasa tak tenang dan selalu buruk sangka terhadap orang lain..Astaghfirullahalazim..kenapalah aku jadi begini? aku igt ke aku sorg je yang buruk sgka kat org tu tp rupanya yang lain pn sm.. aku terus berfikir dan cuba mencari 1 konklusinya ..kenapalah harus berlaku semua ni? salah siapa? dimana silapnya.. wallahualam.. setelah dikaji aku dapat memebuat 1 ksimpulan kat cni..kenapa kt mudah berburuk sgka? rupa-rupanya kita akan mudah berburuk sgka apbla kita tak suka pada org tu..hmmm ataupun coz sebab cerita yg kt dgr dr org lain tntg dia..ataupun sikap kita yang mmg tak puas hati ngn die coz jeolous dia mndpt lynn yng baik dr ataupn mmg dsebabakan oleh skap dia sndiri yng mybbkan smua orng nak berburuk sgka pd die..ha byknyela atau ek..huhu.Astaghfirullahalazim.. aku merasakan nafsu jahat tlh mguasai dri shggakan mmpu mmbuat sesuatu yg tak elok..disaat ini aku msh berfkir..knapalah tak de sorang pun shbt aku yangcuba untk tegur aku disaat aku cuba berburuk sgka trhdp orng lain..knapa semua yang aku crita diiyakn shja..mgkin smua tkut untuk mngur..hmm aku selalu mnnti siapa yng mmpu myedarkan aku ni? tapi ternyata tiada siapa yangmampu melainkan aku yang patut cuba untuk bermuhasabah dan berfikir sendiri..kpada siapalah kita mahu meminta kalo bkn kepada Allah sahaja..Dia sahajalah yang mampu memberikan jalan yang bennar kepda kita..tapi kenapalah kita selalu alpa? ya Allah berdosakah kau? ighfir zunubi YaAllah.. sem ni rasa mcm byk sgt tekanan sampaikan hati tak tenang, jiwa kacau, emosi selalu terganggu dgn bnda2 yang tak pttt difikirka..masya Allah mungkin semua ini disebabkan otak yang tak dpt mgatur jadual ngan btul dsbbkan fkran yang sgt bercelaru..asgmnt, test, present, prtndgn..fuhh pening2 smuanya..tmbhn lg mrkah test yg agak kurang mybbkan otak lg bercelaru krana tak dpt menerima, sahabat plak tak cuba memahami sifat aku..aku pn tak tahu mcm mana nk bgtahu sifatku ini..ape2 pn kita mesti redha perkara yg lpas biarkan ianya berlalu..jgn siakan apa yang akan datang..truskanlah perjuanga shbtku..selamat menjalani final exam..smoga kita sama2 berjaya..salam alaik..

No comments:

Post a Comment